Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR Or try the cases search
See the search help for assistance in using this tool

Search Results For: asylum (47 Results Found)
 
Now displaying 1 - 10 | arrow_right Next | arrow_right Last
(1)Carrie Twomey (Sunday World)

Carrie Twomey complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had breached Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice in two articles about the "Boston Tapes", a research project which included recorded interviews with people who were involved in the Troubles in Northern Ireland.

(2)Professor David Mead (Daily Mail)

Professor David Mead complained to the Press Complaints Commission about an article which he considered to have been inaccurate and misleading in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

(3)Mr John Thuo (The Spectator)

Mr John Thuo, through his solicitors, complained to the Press Complaints Commission, under Clause 1 (Accuracy), Clause 3 (Privacy) and Clause 10 (Subterfuge) about an article which he considered to have reported as fact his claims to have committed serious crimes in Kenya, when these claims had been rejected by both the Home Office and Immigration Tribunal during his successful appeal against deportation.

(4)Mr John Thuo (Daily Mail)

Mr John Thuo, through his solicitors, complained to the Press Complaints Commission, under Clause 1 (Accuracy), Clause 3 (Privacy) and Clause 10 (Subterfuge) about an article which he considered to have reported as fact his claims to have committed serious crimes in Kenya, when these claims had been rejected by both the Home Office and Immigration Tribunal during his successful appeal against deportation.

(5)Scottish Refugee Council (Daily Mail)

The Scottish Refugee Council complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published an inaccurate article which breached Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

(6)Ms Deborah Koder (The Sun)

Ms Deborah Koder on behalf of an asylum seeker complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published an article reporting on his asylum claim which inaccurately referred to him as 'illegal', in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

(7)The Scottish Refugee Council (Scottish Daily Mail)

The Scottish Refugee Council complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had incorrectly reported that over 5 million had been spent on 'last-ditch legal bids' (judicial reviews) by asylum seekers to stay in Scotland.

(8)Mr James Shuttleworth (Daily Mail)

Mr James Shuttleworth complained to the Press Complaints Commission that two Richard Littlejohn columns had referred inaccurately to six individuals attempting to enter Britain as 'asylum seekers'.

(9)The Joint Council for the Welfare of Immigrants (Daily Mail)

The Joint Council for the Welfare of Immigrants complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published an article which inaccurately referred to a family of refugees as a family of asylum seekers.

(10)Kamena Dorling (Daily Mail)

Kamena Dorling of the Migrant Children's Project complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had improperly and inaccurately used the word 'refugee' to refer to economic migrants.