Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
See the search help for assistance in using this tool

Search Results For: human rights (52 Results Found)
 
Now displaying 1 - 10 | arrow_right Next | arrow_right Last
(1)Shoaib Khan (Daily Mail)

Shoaib Khan complained to the Press Complaints Commission that an article headlined 'Democracy? No, Britain's now a judicial dictatorship - and it's time for revolution', published in the Daily Mail on 13 August 2014, was inaccurate and misleading in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

(2)Mr Adam Wagner (The Sun)

Mr Adam Wagner complained to the Press Complaints Commission, under Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice, that the newspaper had published inaccurate claims concerning decisions of the European Court of Human Rights.

(3)Mr Peter Pick (The Sun)

Mr Peter Pick complained to the Press Complaints Commission that an article published on the website of the Sun was inaccurate in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

(4)Mr Shoaib Khan (The Sunday Telegraph)

Mr Shoaib Khan complained to the Press Complaints Commission, under Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice, that the newspaper had published inaccurate information regarding the availability of legal aid for appeals against deportation.

(5)Ms Jacqueline Minor (The Sun)

Ms Jacqueline Minor, Head of Representation at the European Commission's Representation to the United Kingdom, complained to the Press Complaints Commission, under Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice, that the newspaper had inaccurately conflated judges of the European Court of Justice and European Court of Human Rights in a headline which appeared in the online teaser to an article reporting a decision by the latter Court concerning whole-life sentences.

(6)Mr Joseph Markus (The Times)

Mr Joseph Markus complained to the Press Complaints Commission, under Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice, that an article which reported on opposition by ministers to the European Union's Charter of Fundamental Rights and Freedoms had inaccurately reported that the Charter would introduce a new 'EU right to marry' into UK law.

(7)A woman (Daily Mail)

A woman complained to the Press Complaints Commission that an article, which reported on monetary awards in cases against the United Kingdom before the European Court of Human Rights, had inaccurately suggested that the total sum for such awards was the figure paid out as compensation when this had in fact included legal costs, and that this had exclusively been paid to criminals, in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

(8)Mr David Pollock (The Daily Telegraph)

Mr David Pollock complained to the Press Complaints Commission that an article, which reported on monetary awards in cases against the United Kingdom before the European Court of Human Rights, had inaccurately suggested that the total sum for such awards was the figure paid out as compensation when this had in fact included legal costs, and that this had exclusively been paid to criminals, in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

(9)Sir Nicholas Bratza (The Sunday Telegraph)

Sir Nicolas Bratza, a former President of the European Court of Human Rights, complained to the Press Complaints Commission that a column by Christopher Booker had inaccurately reported details of his involvement with a conference at the Council of Europe, in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

(10)Jacqueline Minor, on behalf of the European Commissionís Representation to the United (The Sun on Sunday)

Ms Jacqueline Minor, on behalf of the European Commission's Representation to the United Kingdom, complained to the PCC that an article headlined 'Inhuman Rights', published by The Sun on Sunday on 10 February 2013, had breached Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.



[ Home ] [ Cases ] [ Site map ]