Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Ms Esther Rantzen

Clauses Noted: 1

Publication: The Sunday Telegraph

Complaint:
Ms Esther Rantzen of London complained that an article was inaccurate in suggesting that the BBC was to launch an inquiry into her involvement with advertisements for the Accident Advice Helpline and in its implication that the Law Society had concerns about the Helpline. The newspaper had subsequently published a letter from the complainant in which she outlined the real position but had followed it with an editorial note that appeared to contradict her claims.

Resolution:
The matter was resolved when the complainant and a representative of the newspaper had a face to face meeting.

Report: 66



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]