Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Boris Berezovsky

Clauses Noted: 1

Publication: The Guardian

Complaint:

Boris Berezovsky complained, through Carter-Ruck solicitors, that the newspaper had failed to report the outcome of a defamation action to which it had been a party. The newspaper had – through the offer of amends procedure – agreed to a statement in open court, in which it apologised to the complainant, and which it then reported. The amount of compensation had not been established at that point, and so did not appear in the newspaper’s report of the court hearing. When the amount was subsequently agreed, the complainant considered that the newspaper should publish it.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper – noting the unusual nature of the case, which involved a statement in open court as part of an offer of amends – published the following clarification: “In an article “Berezovsky apology” p8, 22 December 2005, we referred to a statement in open court the previous day in which we apologised to Mr Berezovsky. We omitted to mention that under the offer of amends procedure, the amount of compensation to be paid by the defendants to Mr Berezovsky, unless otherwise agreed, would be determined at a separate hearing. The Guardian has since agreed to pay Mr Berezovsky £20,000 damages and his legal costs in settlement of his claim.”.

Report: 73



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]