Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr Christopher Maude-Roxby

Clauses Noted: 1

Publication: The Sunday Times

Complaint:

Mr Christopher Maude-Roxby of London complained that an article about the sale of his childhood home was inaccurate in stating that his family had moved there only after his mother had refused to live in a nearby vicarage because she did not consider it grand enough for a member of the Lyle (of Tate & Lyle fame) family. In fact, said the complainant, his mother was not a Lyle and the family only decided not to move into the vicarage because it was not big enough to accommodate five children. The complainant was also concerned that the article, which was still available on the newspaper’s website, had become obsolete since the property had now been sold. He said there were a couple of other minor inaccuracies.

Resolution:

The newspaper expressed regret for offence caused by its error regarding the complainant’s mother. It also apologised for not dealing with his direct complaint at an earlier stage. It agreed to remove the offending paragraph from the article online. The complainant concluded that this was a satisfactory response from the Sunday Times.

Report: 74



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]