Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr Robert Sharpe

Clauses Noted: 1, 3, 10

Publication: The Mail on Sunday

Complaint:

Mr Robert Sharpe, Chief Executive of Portman Building Society, complained that a profile on him – based on an interview he had given to the newspaper – contained inaccuracies. The complainant also stated that the newspaper had originally given an assurance that his private life would not feature in the piece and was therefore concerned that the resulting article, which did mention his private life, intruded into his privacy.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper – which denied that it had given such an assurance and did not accept that it had breached Clause 3 (Privacy) – published the following correction and apology: “On May 28, in an article on Robert Sharpe, chief executive of Portman Building Society, we incorrectly reported that there have been many more headlines about Mr Sharpe's private life than about Portman's commercial success since he has been at the society's helm, for which we are happy to apologise”.

Report: 73



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]