Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR Or try the cases search
Cases Banner
spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice

Complainant Name:
UKAEA

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

Mr Colin Punler, Communications Manager of the United Kingdom Atomic Energy Authority (UKAEA), complained that an article which reported on radioactive particles in the marine environment around Dounreay power station contained inaccuracies.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper published the following correction:


A freelance report in the Daily Telegraph (4 September) about radioactive particles in the marine environment around Dounreay contained inaccuracies. Independent public bodies have advised that the risk to beach users at Sandside is very low and no official advice has been issued against the use of the beach by anyone, including children. The UKAEA say Sandside has been monitored routinely for radioactivity from Dounreay since the late 1950s; the first particle was found in 1984 and made public at the time; the beach has remained open throughout; no fence has been erected and the particles found are fragments of uranium fuel or activated steel, not plutonium. Regulators and Ministers were informed of any reportable incidents.

Report: 74



<< Go Back
spacer