Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Ms Karen Berg

Clauses Noted: 1

Publication: The Observer

Complaint:

Ms Karen Berg of the Kabbalah Centre complained that an article about the organisation – following an interview she had given to the newspaper – contained a number of inaccuracies.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper published the following correction and apology:

“In our interview with Karen Berg of the Kabbalah Centre ('Hollywood and Divine', Observer Magazine, 27 August 2006) we said it was 'impossible' to get into the centre without paying a £150 to join a workshop. We now accept that the Kabbalah Centre offers free lectures and services to the public every week. We also implied that Ms Berg had 40 'Chevra' or assistants. In fact, these volunteers are not her personal assistants, but work for the Centre. We were also wrong to say that Ms Berg and her husband Rav did not make any public appearances other than at internal dinners. While Rav has been unwell for some time, Ms Berg lectures frequently in public. We also implied that Ms Berg had exclusive use of a Manhattan apartment and other property worldwide. We now accept that all the property referred to is owned and used by the Kabbalah Centre organisation as a whole. We apologise for these errors”.

Report: 74



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]