Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Ms Margaret Edwards

Clauses Noted: 1, 3

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

Ms Margaret Edwards of Granada, Spain, complained that an article was inaccurate and misleading when it claimed that her property in Spain – which was photographed in the piece – was for sale.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper published the following correction accompanied by same photograph of the property:

“Contrary to the indications given, the above cave home in Cortijo del Cura, near Castillejar, Spain, which was featured as one of the three “BEST CELLARS” on the The Daily Telegraph’s overseas property page (9 Dec 06), is not and was not at that time for sale. The particulars were supplied erroneously by the named agency without the knowledge or permission of the British couple who own the property. It is estimated to be worth considerably more than the £87,800 indicated”.

Report: 75



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]