Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR Or try the cases search
Cases Banner
spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice

Complainant Name:
Dr Tom Butler

Clauses Noted: 1

Publication: The Times

Complaint:

Dr Tom Butler, the Bishop of Southwark, complained that the newspaper had inaccurately suggested in front page, and page 4, headlines that the Church found that he had been drunk, following claims to that effect, in regard to an incident the previous year. In fact, the report in question did not reach any conclusions as to the truth of the claim.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper published, the next day, the following apology:

We were wrong to say in our headlines (yesterday, front page and page 4) that Judge Rupert Bursell QCs report into a complaint of drunkenness against Dr Tom Butler, Bishop of Southwark, had concluded that Dr Butler was drunk. Judge Bursell did not hear any evidence or reach any conclusions as to the truth of the complaint. We apologise to Dr Butler for the distress and embarrassment this must have caused him.

Report: 75



<< Go Back
spacer