Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Dr Tom Butler

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

Dr Tom Butler, the Bishop of Southwark, complained that the article had inaccurately reported a Church report on claims that he had been drunk. The headline stated as fact that the Church had found that he had been drunk. In fact, the report in question did not make that finding, and a subsequent investigation cleared Dr Butler.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper published a follow-up article, which clarified the details of the report and contained the following correction:

“A headline in some editions of yesterday’s Daily Mail suggested that ‘the Church’ found Dr Butler was drunk. We are happy to make clear – as detailed above – that the Church did not come to that conclusion.”

Report: 75



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]