Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Chelsea FC

Clauses Noted: 1

Publication: The Sun

Complaint:

Chelsea Football Club complained, through Carter-Ruck solicitors, that the newspaper had inaccurately claimed that Chelsea had offered the job of manager to Marco Van Basten.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper, which had carried the club’s denial in the next day’s edition, as part of another story, published the following correction:

“On September 26 following comments by former Real Madrid coach Fabio Capello, we reported Marco Van Basten had been offered the Chelsea manager’s job. We now understand and accept this was not the case and are happy to make this clear”.

Report: 76



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]