Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Ms Audrey Frankland Pearson

Clauses Noted: 1

Publication: Radio Times

Complaint:

Ms Audrey Frankland Pearson of Houghton-le-Spring complained that a preview of ‘My Boy Jack’ – a drama about Rudyard Kipling’s son John – had claimed as fact that John Kipling was known as Jack. In fact, the complainant said that there was no written proof that John Kipling was ever known as Jack. Moreover, John Kipling did not die ‘in the trenches’ as claimed, but had been advancing towards enemy lines; the exact place of his death was not clear.

Resolution:

The complaint was resolved when the magazine undertook to publish the following letter from the complainant, to coincide with the transmission of the programme:

There is much controversy and conjecture over John Kipling being known as Jack, yet Radio Times in its autumn season preview (25 August issue), along with many others, presents this as a fact.

It is also not true that John died in the trenches; he was advancing towards enemy lines and it is not clear as to his exact place of death.

I would recommend readers and viewers who wish to widen their knowledge of the Kiplings to read Toni and Valmai Holt’s authoritative book My Boy Jack? The Search for Kipling’s Only Son.

Report: 76



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]