Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR †† Or try the cases search
Cases Banner
spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice

Complainant Name:
Mr Philip Leedham-Smith

Clauses Noted: 1

Publication: Birmingham Post

Complaint:

Mr Philip Leedham-Smith of Herefordshire complained that an article was misleading in suggesting that an RCN conference, which had been held at premises owned by him and his wife, had not been properly costed and that his wifeís role as a regional RCN director had been a factor in the choice of the conference venue. The complainant also said the article: failed to explain what facilities were available at the premises in question; did not distinguish between his wife as a private individual and the company which she and he operated; and was inaccurate in stating that the conference was organised by Andrew Barton. In addition, the complainant raised concerns that the article was misleading in its description of a dispute between him and his wife on the one hand, and the owners of a pub they had previously run on the other.

Resolution:

The newspaper maintained that the article was substantively correct. However, it agreed to tag Mr Leedham-Smithís complaint to all relevant archive stories to warn journalists that certain material was in dispute. It also updated the original on-line story to make it clear that Andrew Barton was not responsible for organising the course in question, and that the Leedham-Smiths had come to an agreement with the pubís owners in relation to their dispute.

Report: 76



<< Go Back
spacer
[†Home†] [†Cases†] [†Site map†]