Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
The General Chiropractic Council

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

The General Chiropractic Council complained that an article had inaccurately claimed that a medical research paper had found that going to a chiropractor to treat back pain could be a waste of time. The complainant made clear that the study had not referred to chiropractic at all.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper published the following clarification:

An article on a medical research paper published on November 9 last year wrongly reported that chiropractors ‘are a waste of time’. In fact, the study, by the University of Sydney, made no mention of chiropractors.

Report: 77



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]