Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
HRH The Duke of Edinburgh

Clauses Noted: 1, 3

Publication: Evening Standard

Complaint:

HRH The Duke of Edinburgh, complained through Harbottle & Lewis solicitors, that the newspaper had claimed, in a front page story, that he had prostate cancer. This was untrue and an intrusion into his private life.

Resolution:

The complaint was resolved – within 48 hours – when the newspaper removed the story from its website, undertook that it would not be republished and published an apology. The front page of the paper stated: “Evening Standard apologises to the Duke of Edinburgh”. On page 5 (where the remainder of the original article appeared) the following text was published:

HRH The Duke of Edinburgh: Apology

In the Evening Standard of 6 August we stated that The Duke of Edinburgh had been diagnosed as suffering from cancer of the prostate. We now accept that the story was untrue and that he is not suffering from any such condition. We unreservedly apologise both to him and to his family for making this distressing allegation and for breaching his privacy.

Report: 77



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]