Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Sue Hayhurst

Clauses Noted: 1

Publication: Malton and Pickering Mercury

Complaint:

Sue Hayhurst complained that an article had inaccurately claimed that a horse she had previously owned was in “poor condition” when it was “rescued” by its new owners.

Resolution:

The newspaper explained that the information under dispute had been based on a press release which had later been amended. However, the newspaper made clear that it had not received the amended press release and published the original version in good faith. The complaint was resolved when the newspaper published the following apology:


Mally the pony


We have been asked to point out, and are happy to do so, that a report published on October 8 incorrectly stated that a pony by the name of Mally (Aislaby Malagant) had been bought in poor condition.


The animal, and its young rider, had been given a 'makeover' treat by Supreme Products after winning a competition, and the article was published in good faith on the information provided by TSM Ltd.


We now understand from the previous owner, that the pony was not in poor condition when she sold the animal, and we apologise to her for publishing a statement that was incorrect.

Report: 78



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]