Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr Stephen Magee

Clauses Noted: 1

Publication: Sunday Life

Complaint:

Mr Stephen Magee complained through Harte Coyle Collins Solicitors that the newspaper had published an article purporting to be an exclusive interview with him. In fact, he had not spoken to the publication, and denied making the statements attributed to him. The article was therefore inaccurate and claimed false authenticity for the story.

Resolution:

The complaint was resolved by the publication of the following statement:

Stephen Magee

An article published in Sunday Life concerning Stephen Magee was wrongly described as “an exclusive behind-bars interview” on August 24, 2008.

We would clarify that no interview took place with Mr Magee and, in fact, the article was based on a statement supplied by Mr Magee’s sister, without Mr Magee’s knowledge or consent. None of the comments in the article can be attributed to Mr Magee.

We apologise to Mr Magee for the error and any misunderstanding that was caused.

Report: 78



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]