Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
David Poole

Clauses Noted: 1

Publication: The Guardian

Complaint:

David Poole complained than an article was misleading because it reported that a woman was a first-time buyer when this was not the case.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper explained that the woman, a relative of the journalist, was previously a sleeping partner in a buy-to-let investment and published the following in its "Corrections and clarifications" column:

An article headlined "New homeowners: ‘Falling market helped us', should have made clear, in accordance with the Guardian's editorial code, that the journalist who wrote it was related to one of the home-buyers featured (26 August, page 7).

Report: 80



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]