Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
A woman

Clauses Noted: 1

Publication: Sunday Express

Complaint:

A woman complained that an article was inaccurate when it claimed that she had been paid a reported £250,000 in an out-of-court settlement with the Ministry of Defence. She was concerned that the error had been repeated, despite previously resolved complaints through the Commission.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper - which placed a legal warning on its system for the claim not to be repeated - published the following correction and apology:

Our article of 5 July stated that Jan Hamilton had been paid a reported £250,000 in an out-of-court settlement with the Ministry of Defence. We are happy to make clear that Ms Hamilton did not receive £250,000 but an undisclosed settlement. We apologise to Ms Hamilton for the error.

The Commission also circulated details of the complaint to all national newspapers to make them aware of the position.

Report: 80



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]