Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Lord Puttnam

Clauses Noted: 1

Publication: The Sunday Telegraph

Complaint:

Lord Puttnam complained that the newspaper had published a diary item that inaccurately claimed he was keen to become the next Chairman of Channel 4. He said that this has never been the case and there was no basis for the story.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper published, the following week, an item containing the following quote from the complainant:

Mandrake was grievously misled last week in believing that I was at any time a candidate for the role. I notified Ofcom at the time of my appointment that, as my home is in Ireland, I felt it inappropriate for me to succeed Luke Johnson, who was made aware of that position and was content with it.

The Oscar-winning producer of Chariots of Fire adds:

“This has, of course, allowed me to actively help in seeking out the best possible successor for what I believe to be one of the most important roles in the UK communications industry.”

Report: 80



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]