Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Paul Golding

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

Paul Golding of the BNP complained that an article was inaccurate in quoting a party spokesman as saying, in relation to whether Nick Griffin had visited General Franco's grave while on a trip to Spain: "He may also have made a private visit to Franco's tomb...".

Resolution:

The matter was resolved when the newspaper published a clarification, setting out what the BNP's spokesman asserted he had said to the journalist responsible for the story. The clarification, which was published under the headline British National Party, appeared in the newspaper and on the telegraph.co.uk website (http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/6826573/British-National-Party.html) in the following terms:

In ‘Violence at Madrid rally attended by BNP leader' (23 Nov), we reported that a British National Party spokesman had told our correspondent that Nick Griffin, the MEP and BNP leader, may have made a visit to the tomb of General Franco on the anniversary of his death.

The BNP has asked us to make it clear that the spokesman said that he had no definitive information about whether such a visit had been made, but that if Mr Griffin did visit the tomb, he did so in a private capacity.

Date Published: 80



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]