Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Peter Kilfoyle MP

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

Peter Kilfoyle MP complained to the Press Complaints Commission that an article on MPs' expenses inaccurately stated that he appeared in the top ten claimants for cleaning/laundry in 2007/2008. In fact, the amount attributed to Mr Kilfoyle was for food. He would not have appeared in a top ten for this category.

Resolution:

The complaint was resolved when - after the newspaper had acknowledged the error at the time and published an apology - the PCC negotiated the following additional correction, which related to a number of MPs:

Our table "Top Ten Cleaning Laundry Claimants 07/08" (Oct 12, 09) was the subject of a correction (Oct 13, 09) in which we made clear that the claims attributed to the MPs Peter Bone, Julian Brazier, Tom Clarke, Brian Binley, Stephen Dorrell and Peter Kilfoyle, were in fact for food not cleaning and that each had therefore been wrongly included in the table. Although we apologised for the error at the time, we now in addition wish to make clear that neither Mr Brazier nor Mr Clarke, Mr Binley, Mr Dorrell nor Mr Kilfoyle came anywhere near the top ten food claimants for 07/08.

Date Published: 03/03/2010



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]