Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Lord Martin

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

Lord Martin of Springburn complained to the Press Complaints Commission that a series of articles about secret restitution arrangements for MPs who had over-claimed on their expenses were inaccurate in regard to his role in the matter when he was Speaker of the House of Commons.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the following correction and apology, in addition to the amendment of the online articles and the marking of the newspaper's cuttings for future reference:

In a series of articles about secret restitution arrangements for MPs who had over-claimed on their expenses (Jan 13 & 15; telegraph.co.uk, Jan 12, 14, 15, 23), it was reported that Michael (now Lord) Martin, when Speaker of the House of Commons, had introduced these arrangements or that they were implemented under his auspices. We now accept that Lord Martin was not responsible for the introduction of these arrangements and apologise to him for our error.

Date Published: 19/03/2010



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]