Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Rother District Council

Clauses Noted: 1

Publication: The Mail on Sunday

Complaint:

Rother District Council complained to the Press Complaints Commission that newspaper had published an article about a police investigation which took place following comments left on the council's planning website. The piece wrongly stated that Rother District Council had removed a comment from its website because of one particular phrase and, in the complainant's view, implied that the remark in question was innocuous. The complainant explained that the council had had good reason to remove a selection of anonymous comments from its website and the postings were far more offensive and derogatory than the article led readers to believe.

Resolution:

While the newspaper did not agree that there had been a breach of the Code, it accepted that there were other elements to the posting that the council considered offensive. The complaint was resolved when the newspaper annotated the article on its database with the complainant's concerns to ensure that the full position of Rother District Council was noted.

Date Published: 12/04/2010



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]