Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
The Rt Hon Joyce Quin

Clauses Noted: 1

Publication: The Mail on Sunday

Complaint:

The Rt Hon Joyce Quin complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published a misleading account of the contents of a book she had written about the British constitution. She was particularly concerned about the headline, "Privy Counsellor: Meddling Charles is unfit to be King", which she said attributed to her a view she did not hold and that had not been expressed in the book. She had initially raised the complaint with the newspaper directly and it had published a letter from her setting out her views. However, she was concerned that the original article remained on the newspaper's website, accompanied by hostile comments, and that the views suggested by the article had been subsequently attributed to her elsewhere.

Resolution:

The newspaper did not accept that the original story had been inaccurate. Nonetheless, the complaint was resolved when the newspaper attached to the article online the complainant's letter disputing the accuracy of the article and removed one phrase from the article that the complainant believed was particularly inaccurate. The newspaper also placed a warning note on the article in its internal library database so that anyone referring to it would be aware of her complaint.

Date Published: 04/06/2010



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]