Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr Damian Cox

Clauses Noted: 1

Publication: Nottingham Post

Complaint:

Mr Damian Cox complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had not published a comment he had submitted in response to an article about the Hillsborough Disaster. Mr Cox considered that while the article itself was accurate, some comments on the article on the newspaper's website were inaccurate. His comment, which he believed served to correct the inaccuracies, had included a link and was therefore, he understood, automatically sent for pre-moderation by the newspaper's staff. He questioned why it had not been subsequently approved and published, while the comments he believed were inaccurate had remained on the site.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper informed the complainant that it had recently changed its policy on web comments and agreed to meet with him to discuss the general issues raised by his complaint. The newspaper also removed the article, including the comments, from its website.

Date Published: 11/06/2010



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]