Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Baroness Hayman PC

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

Baroness Hayman PC complained to the Press Complaints Commission through Swan Turton Solicitors of London that an article was inaccurate and misleading when it stated that she - "who was herself under investigation for alleged abuse of the expenses system" - had chaired a House of Lords committee which had made a ruling on the minimum threshold for the designation of a main residence which "led to her being cleared of wrongdoing".

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following correction and apology:

In "Peers claim for ‘main home' they spend a night in" (Feb 10), it was stated that a House of Lords committee chaired by Baroness Hayman, "who was herself under investigation for alleged abuse of the expenses system", had made a ruling on the minimum threshold for the designation of a main residence which "led to her being cleared of wrongdoing". We now accept that the Clerk of the Parliaments, Michael Pownall, dismissed a complaint about Baroness Hayman's expense claims on 1 December 2009, more than a month before the committee discussed the matter in January 2010. We apologise for this error.

Date Published: 23/06/2010



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]