Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
PC Ozer

Clauses Noted: 1

Publication: Sunday Mail

Complaint:

PC Aksoy Ozer complained that an article about his alleged role in the collapse of a murder case was inaccurate. The piece suggested that translations he had made of taped conversations were faulty and that this was effectively why the Crown Office had decided to drop charges against four men. The complainant said this was categorically not the case.

Resolution:

The newspaper stood by its story but because information had come from anonymous sources and could not be verified on the record, it agreed to remove the article from its website. The complainant did not want further action and accepted that the matter was resolved.

Date Published: 31/08/2010



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]