Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr Simon Albury

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

Mr Simon Albury complained to the Press Complaints Commission that an article was inaccurate when it stated that the annual cost to the taxpayer of funding public sector pensions would "double in the next five years to £4,000 per household". In fact the figure was around £400.

Resolution:

The complaint was resolved when - after the newspaper had made reference to the correct figure in a follow-up story the day after publication and had modified the online version of the piece - the PCC negotiated the publication of the following correction, in the newspaper and online:

Our lead article of June 15 reported that the annual cost to the taxpayer of funding public sector pensions was due to double in five years to "£4,000 per household". In fact, the correct figure is around £400. We are happy to make this clear.

Date Published: 23/07/2010



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]