Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
John Brocklehurst

Clauses Noted: 1

Publication: The Mail on Sunday

Complaint:

John Brocklehurst complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published an article reporting the development of the new BBC Media City North site that was accompanied by a misleading photograph. The complainant said the image used was at least nine months out of date and misrepresented the current situation at the site as all building work had, in fact, been completed.

Resolution:

The newspaper admitted that the photograph was published in error and it apologised to the complainant if he had found it misleading. The complaint was resolved when the newspaper explained that prior to receiving a complaint via the PCC it had taken the following remedial action: a reader's letter on the subject had been published; the image was removed from the newspaper's website; and the newspaper's archive was annotated with a warning message to ensure that the error is not repeated in future. The complainant was content with the newspaper's prompt response.

Date Published: 30/09/2010



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]