Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr Paul Salmon

Clauses Noted: 1

Publication: Lancashire Telegraph

Complaint:

Mr Paul Salmon complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had incorrectly referred to "East Lancs Dads" owing more than £40 million in child support. He pointed out that it should probably refer to "parents" rather than "dads".

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the alteration of the online article to refer to "parents" rather than "dads", and the publication of the following correction in the print edition of the newspaper:

"A story published on Monday, June 28, referred to East Lancashire 'dads' owing more than £40million in child support payments. Since 5% of the 2,320 people involved were female we would like to make clear that the word 'parents' should have been used."

Date Published: 05/10/2010



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]