Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR Or try the cases search
Cases Banner
spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice

Complainant Name:
Grainger plc

Clauses Noted: 1

Publication: The Sunday Telegraph

Complaint:

Grainger plc complained to the Press Complaints Commission that the newspapers had published inaccurate information in two articles about a lawsuit by a former employee of the company who alleged that it had discriminated against him on the basis of his belief in climate change. The company said the articles had given a misleading impression of the outcome of the case; it had always denied discriminating against the employee and had settled the case out of court to avoid the costs and time of attending employment tribunal proceedings. Further, the article in The Daily Telegraph had misstated the amount of the settlement.

Resolution:

The matter was resolved when the PCC negotiated for the publication of corrections in both newspapers under the headline "Grainger plc".

The Sunday Telegraph published the following correction:

In our article "The divisive law of Lord Justice Laws" (May 2), we reported that Tim Nicholson had been wrongfully dismissed by a property firm. In fact, Mr Nicholson's claim was settled out of court without any admission of liability. There was no finding of wrongful dismissal.

The Daily Telegraph published the following correction:

Our report "Sacked ‘green' executive wins 100,000" (21 April) said Tim Nicholson had won 100,000 for his claim for wrongful dismissal against Grainger plc. In fact, he received 42,000 and 12,800 towards his legal costs and the case was settled out of court, without any admission of liability.

Date Published: 24/08/2010



<< Go Back
spacer