Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Baroness Greenfield

Clauses Noted: 1

Publication: The Sunday Telegraph

Complaint:

Baroness Greenfield complained to the Press Complaints Commission through Lewis Silkin solicitors of London that a diary item in relation to her was inaccurate and misleading.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following clarification, in addition to the removal of the article from the newspaper's website:

Baroness Greenfield was replaced as chairman of the Women in Science awards (Mandrake, Jan 23) after L'Oreal transferred the event to the Royal Society, following her departure from the Royal Institution. Her claims of sexual discrimination and unfair dismissal against the Royal Institution were settled on mutually acceptable terms. We are happy to make this clear.

Date Published: 19/04/2011



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]