Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
The Rt Hon Lord Prescott

Clauses Noted: 1

Publication: The Sun

Complaint:

The Rt Hon Lord Prescott complained to the Press Complaints Commission that an article in regard to his expenses in the House of Lords was inaccurate and misleading.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following correction in the newspaper and online, in addition to the removal of the original online article:

AN article on March 4 stated Lord Prescott claimed £10,016 in House of Lords expenses between July and September. In fact, he claimed £9,312, which includes £4,940 for office costs paid for the full period, rather than the 13 days he attended the House. As a result, Lord Prescott did not claim nearly £800 a day. We regret the error and are happy to set the record straight.

Date Published: 28/04/2011



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]