Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
David Kerr

Clauses Noted: 1

Publication: Sunday World

Complaint:

David Kerr complained that the newspaper had published an article which contained a number of inaccurate claims about him and his membership to various political groups. He was concerned that article might have misled readers into thinking that he is an active member of the National Front who aspires to run the BNP in Ulster. The article included a photograph of the complainant stood in front of a Loyalist mural but wrongly linked the painting to the IRA. Regardless of that error, the complainant argued that it was misleading to draw political conclusions about him from the image as, in his view, it was an innocuous photograph that had been taken out of context. He was further concerned that about his personal security as a result of the article.

Resolution:

The newspaper initially stood by its coverage arguing that the assertions about the complainant were presented as rumour. The complainant maintained that the article was misleading as it omitted the fact that 21 years had passed since his involvement in the National Front. The complaint was eventually resolved when the newspaper assured the complainant that it had not intended to pose a threat to the complainant's security and annotated its archives with the complainant's concerns and the PCC negotiated the publication of the following correction:

In an article published on October 31, 2010, we reported on speculation that Mr David Kerr from North Belfast was in partnership with others intending to take control of the British National Party in Ulster. Mr Kerr assures us he is not a member of the BNP and has no such intention. We are happy to clarify the matter.

Date Published: 17/03/2011



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]