Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Councillor Peter Langdon

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

Councillor Peter Langdon complained to the Press Complaints Commission that the newspaper incorrectly reported that Gosport Borough Council sent ninety-three delegates to Madrid on a waste collection contract visit at a cost of £17,350. In fact, four people went on the visit, which cost £988. The newspaper had subsequently published an inaccurate correction to the article.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper wrote a private letter of apology to the Leader and Chief Executive of Gosport Borough Council and published the following correction:

Gosport Council

Our reports (25 Jan and 4 Feb) gave the wrong details of Gosport Council's trips to research future waste management services. In fact, the total cost of 23 visits across the UK and in Spain was £7,350. This included £988 for sending four people to Madrid.

Date Published: 25/03/2011



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]