Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Full Fact

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

Patrick Casey of Full Fact complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published inaccuracies in relation to a pilot study of how welfare reforms will affect current incapacity benefit claimants. In particular, the complainant was concerned that the newspaper had overstated the proportion of claimants who had been found "fit to work" by the study.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following clarification in the newspaper and amendment of the article online:

Incapacity Benefit

Our report "Fitness tests show millions on benefit are fit to work" (Feb 11) stated that in two pilot areas tested, roughly 70 per cent of claimants tested had been found fit to work. We wish to make clear that 30 per cent of claimants were found fit to work; 39 per cent were placed in the Work Related Activity Group, which comprises people who are unable to work now but who with the right help could work in the foreseeable future.

Date Published: 10/06/2011



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]