Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR Or try the cases search
Cases Banner
spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice

Complainant Name:
Ian Strachan

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

Ian Strachan complained to the Press Complaints Commission that articles published in 2007 and 2008 in the Daily Mail (which remained available on the newspaper's website) were inaccurate on a number of points. In particular, he said that the newspaper was wrong to have referred to him as bisexual - he is heterosexual and has never had anything other than platonic relationships with men. A specific allegation that he had once had an affair with a male aide to the royal family was untrue and had caused especial distress. He said the newspaper was also wrong to have suggested he: had a regular cocaine habit; had pretended to be dead to avoid paying a woman, Laura Gosling (the source for the story), money she claimed he owed her; had claimed his father was a New York judge; had bragged about spending 15,000 on clothes per month; used to cut the labels out of designer clothes to sew them into his own; was in arrears in respect of rent payments and had ‘barely a penny to his name'.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated a series of amendments to the online articles under complaint. A number of the points raised by the complainant were corrected in this way and, in respect of other points, copy was altered to ensure that readers would not be misled into believing that claims by third parties who had spoken to the newspaper were in any way accepted by the complainant. In particular, the 2008 report was amended to make it quite clear that the complainant adamantly denied the allegation of an affair with a male aide to the royal family.

Date Published: 11/05/2011



<< Go Back
spacer