Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Prince Jonathan Doria Pamphilj

Clauses Noted: 1

Publication: The Sunday Times

Complaint:

Prince Jonathan Doria Pamphilj complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published two inaccurate articles. The first wrongly referred to civil partner of five years as his "boyfriend" and contained other errors relating to relating to a dispute over inheritance. The second piece wrongly stated that the complainant's historical family home, Palazzo Doria Pamphilj, had once played host to members of the SS.

Resolution:

The PCC negotiated the amendment of the online article to remove the "boyfriend" reference and correct the other issues identified regarding a family court case, the birthplace of the complainant's son and the inheritance rights of his children. The complaint was resolved in full when the reporter responsible for the article about the royal palace apologised directly to the complainant and the newspaper arranged for the publication of the following correction in its dedicated corrections column:

An article on private palaces in Rome (At home with the Roman A-list, Travel, April 3) implied that the Palazzo Doria Pamphilj had received German SS officers as guests during the war. This was incorrect and unintentional. The wartime Prince Filippo Andrea VI Doria Pamphilj was a prominent anti-Fascist whose palace was forcibly occupied by the SS while he was in hiding. We apologise to the present Prince and his family.

Date Published: 11/05/2011



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]