Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Dr Daphne Austin

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

Dr Daphne Austin complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published an article regarding babies who are born at 23 weeks which attributed quotes to her which she had not said, and misrepresented her views on the subject in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following correction and apology, and the newspaper removed the online version of the article and contacted online sites which had reproduced the inaccurate information to request that this content be removed:

Dr Austin

Statements contained in an article published on March 7, headed "Babies who are born at 23 weeks should be left to die, says NHS chief", were wrongly attributed to Dr Daphne Austin, who is a medical consultant specialist employed by the NHS. They were made in a programme in which Dr Austin participated and were published by us in good faith. In particular, Dr Austin did not state that babies should be "left to die" and did not express the opinion that the financial aspects of neonatal care were the issue. We apologise to Dr Austin for the errors.

Date Published: 29/07/2011



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]