Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Patrick Casey

Clauses Noted: 1

Publication: The Sun

Complaint:

Patrick Casey of Full Fact complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published inaccuracies in relation to a pilot study of how welfare reforms will affect current incapacity benefit claimants. In particular, the complainant was concerned that the newspaper had overstated the proportion of claimants who had been found "fit to work" by the study.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following clarification in the newspaper and removal from the newspaper's website:

Benefit Tests

We reported on February 11 that checks on benefit claimants in Burnley and Aberdeen had showed that 70 per cent of claimants were fit to work. In fact, the tests found that 30 per cent of claimants were fit to work; 39 per cent were unable to work now but could work in the foreseeable future.

Date Published: 21/06/2011



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]