Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
Making a complaint
Code of Practice Information
Code Advice

Complainant Name:
Mr Jon Samuel

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph


Mr Jon Samuel complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published an inaccurate story that an individual had placed a £6,000 bet with Ladbrokes that the Duchess of Cambridge would wear the George III Tiara.


Following confirmation from Ladbrokes that the bet had been declined, the PCC negotiated the publication of the following correction in the newspaper:

On 27 April we reported that a £6000 bet had been placed at Ladbrokes on the tiara Kate Middleton would wear at her wedding. It has since been confirmed the bet was declined.

The newspaper also added the following statement to the online article:

Correction: Since this story was first posted it has been confirmed that although this bet was requested it was in fact declined by Ladbrokes. All bookmakers have a prerogative to decline requested bets.

Date Published: 05/09/2011

<< Go Back
Home ] Cases ] Site map ]