Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Danny Weston

Clauses Noted: 1

Publication: The Independent

Complaint:

Danny Weston complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had inaccurately reported that a British rowing team had reached the "North Pole" and the "magnetic North Pole" when, in fact, these locations were hundreds of miles from the spot they did reach: the location of the pole as it was mapped in 1996.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper arranged for the online article to be amended to correctly report that the adventurers had rowed to the 1996 magnetic North Pole.

Date Published: 01/11/2011



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]