Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
Making a complaint
Code of Practice Information
Code Advice

Complainant Name:
Danny Weston

Clauses Noted: 1

Publication: The Guardian


Danny Weston complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had inaccurately reported that a British rowing team had reached the "North Pole" and the "magnetic North Pole" when, in fact, these locations were hundreds of miles from the spot they did reach: the location of the pole as it was mapped in 1996.


The complaint was resolved when the newspaper arranged for the online article to be amended to correctly report that the adventurers had rowed to the 1996 magnetic North Pole and appended a footnote explaining the alteration.

Date Published: 01/11/2011

<< Go Back
Home ] Cases ] Site map ]