Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Danny Weston

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

Danny Weston complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had inaccurately reported that a British rowing team had reached the "North Pole" and the "magnetic North Pole" when, in fact, these locations were hundreds of miles from the spot they did reach: the location of the pole as it was mapped in 1996.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper arranged for the online article to be amended to include the following line: "It was later pointed out by observers that the group had in fact reached the 1996 location of the pole".

Date Published: 01/11/2011



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]