Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Sally Low

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

Sally Low, managing director of Low Associates, complained to the Press Complaints Commission that an article was inaccurate in claiming that she had "boasted that she could ‘set up' meetings with Cabinet ministers for business clients". This allegation, which appeared to be based on a comment by a Labour MP, stemmed from an event her company had helped to organise (for the British Chambers of Commerce) at which two front bench politicians participated in a debate in front of an invited audience. Low Associates had not been responsible for inviting the politicians and the event could not reasonably be described as a "meeting" in the sense that the article implied. The complainant pointed out that her company's website made quite clear that "we do not lobby government (ie seek to influence or amend legislation or policy) on behalf of clients". The whole tenor of the article was misleading.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated publication of the following apology in the newspaper and online, under the heading "Low Associates":

Following our article "We can set up meetings with ministers, says Lansley's wife's PR firm" (May 14), the "meetings with ministers" that Low Associates claimed to set up referred to a debate between a cabinet minister and his shadow before an invited audience. Low Associates does not arrange private meetings with ministers for clients. We apologise to all concerned.

The original article was removed from the newspaper's website.

Date Published: 24/10/2011



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]