Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mark Robertson

Clauses Noted: 1

Publication: Daiy Record

Complaint:

Mark Robertson complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published inaccurate and misleading information in an article about the outcome of a General Teaching Council (Scotland) disciplinary hearing involving him in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated amendments to the article online to clarify the nature of the charges against the complainant and the publication of the following text at the foot of the article:

Update: The article above originally said that Robertson had been "banned from the classroom for life". In fact, Robertson can reapply to join the register after a year.

Date Published: 27/10/2011



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]