Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Full Fact

Clauses Noted: 1

Publication: The Independent

Complaint:

Mr Patrick Casey of Full Fact complained to the Press Complaints Commission that the newspaper incorrectly claimed that there were 3,600 illegal Traveller sites across the country. He stated that this number in fact reflected the number of individual illegal caravans rather than sites.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper altered its online article and published the following statement in its corrections and clarifications column, both in print and on its website:

We are happy to make clear that the reference to 3,600 illegal Traveller sites in our article "Time to calm the rhetoric and forge a compromise" (01/09/11) in fact reflected the number of individual, illegal caravans.

Date Published: 19/12/2011



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]