Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Full Fact

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

Mr Patrick Casey on behalf of Full Fact complained to the Press Complaints Commission that the headline of an article reporting on foreign-born workers in Britain's workforce misleadingly stated that "foreign workers took three in four new jobs in Britain in the last year".

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the amendment of the headline of the online article to the following:

Foreign-born workers account for 80% of employment growth.

Date Published: 09/01/2012



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]